Välkommen till din Guldgruva

"Hmm få se här...."

(lägger uppslagsboken på bordet) Boom!

"Var är k? var är kul? Var är kult? DÄR! KULTUR!"

"Kultur 1 andlig el. materiell odling, bildning... något om kroppslig förmåga och brukning av jord... renodling av bakterier... perspektiv snack om traditioner... Indianer, Eskimåer, Afrikanska stamfolk."

Det är inte bara mitt uppslagsverk som har problem med att definiera kultur. Det är en fråga som ställts i århundraden över hela världen. Vad är kultur? Den frågan ska jag nämligen försöka svara på, men utan ord. Jag ska ge er läsare en känsla av kultur. Jag ska sno lite luft av er när ni upplever det mest häpnadsväckande.

Hoppas ni hittat ert smultron ställe. Den här bloggen är inte för mig, den är enbart gjord för dig, min kära läsare.

Om du är nyfiken eller vet något häftigt som inte jag vet, så dela gärna med dig av dina tankar. I den här bloggen gör du skillnad.

Då så, nu är det bara att sätta igång PUNKT

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0