2 böcker jag rekommenderar:

Trollkarlens elefant av Kate Dicamillo och illistrerad av Yoko Tanaka
"Författaren till Sagan om Despereaux och Edward Tulanes fantastiska resa."




Jag vill läsa denna bok om jag föredrar: Magi, Vacker sorg, Spänning

Detta är beviset på att ord är magiska. Trollkarlens elefant handlar om en pojke som    har förlorat sin familj i krig. Hans dröm är att finna sin syster som en spådam har sagt,   ännu lever. För att hitta henne måste han enligt spådamen följa en elefant. Men hur skulle en elefant kunna dyka upp mitt i den lilla kalla staden?  










Flickan från ovan av Alice Sebold
Finns även som film




Jag vill läsa denna bok om jag föredrar: Att aldrig bli uttråkad, Leva i boken, Spänning

Om en flicka som iacktar utredningen på sitt mord. Hon följer varje steg som slår ner mot marken, sin familjs, vänners och bekanta. Mer kommer jag inte avslöja.







Jag har läst väldigt många böcker, men det är sällan jag rekommenderar någon. Inte för att böckerna jag läst varit "dåliga" utan för att jag endast rekommenderar böcker som fångar mig till 100%.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0